Skip to content

Kevin Horgmo scoort tweede plaats in Grand Prix MX2 in Argentinie

Kevin Horgmo scoort tweede plaats in Grand Prix MX2 in Argentinie

Also available in:

Kevin Horgmo van F&H Racing heeft tijdens de eerste wedstrijd van het wereldkampioenschap MX2 in het Argentijnse Villa La Angostura een mooie tweede plaats weten te behalen.

De eerste manche begon op de meest slechte manier die je maar bedenken kon. Nadat Horgmo en David Braceras beiden een goede start pakten, gebeurde er vlak voor hun een valpartij die ze niet meer konden ontwijken waardoor ze ook vielen. Binnen een ronde wisten ze zich terug op te werken tot in de top twintig en beide rijders zette hun opmars gedurende de wedstrijd verder. Horgmo reed zonder achterrem omdat deze bij de valpartij compleet afgebroken was en wist ondanks dit hele snelle rondetijden neer te zetten. De Noor bleef pushen tot in de slotfase en wist er nog een nette negende plaats uit te halen. Ook Braceras deed het netjes en kwam terug naar een twaalfde plaats.

In de tweede manche was het Horgmo die kopstart wist te pakken. Echter in de tweede bocht moest hij de koppositie afstaan maar hij reed een ijzersterke wedstrijd en hield zich netjes staande op een tweede plaats. Hiermee miste hij het podium op slechts 1 punt. De nieuwe regel waarbij er ook punten verdeeld worden in de kwalificatieheat zorgt ervoor dat Horgmo momenteel op een vijfde plaats staat in de tussenstand van het wereldkampioenschap.

Ook Braceras pakte een hele goede start maar helaas kwam hij door twee valpartijen niet tot scoren in de tweede manche. Na de wedstrijd in Argentinie staat hij zeventiende in de tussenstand van het wereldkampioenschap.

Commentaar Kevin Horgmo: ‘’Ik pakte in de eerste manche een goede start en dook op een derde plaats de eerste bocht in. Ik reed vlak achter Coenen en Laengenfelder toen deze tegen elkaar aan sprongen en ten val kwamen. Ik kon nergens heen en werd hierbij hard geraakt waarbij het complete remsysteem van de motor afbrak. Ik verloor hierbij veel tijd maar heb de achtervolging ingezet met de intentie om nog zoveel mogelijk punten te scoren. Het inhalen ging perfect maar toen ik de top tien binnen kwam, waren de gaten al behoorlijk groot. Ik had een goed gevoel over mijn rijden en dat gaf me vertrouwen voor in de tweede manche. Ik pakte kopstart en na een constante manche wist ik tweede te worden, wat het een positieve dag maakte.”